مزایای لیزر دایود چیست

مزایای لیزر دایود چیست

مزایای لیزر دایود چیست ، عوارض دستگاه لیزر دایود کدام است ، بهترین و قوی ترین لیزرهای دایود کدام است ، هزینه درمان لیزر موهای زائد با لیزر دایود چقدر است ، نکات قبل و بعد از انجام لیزر دایود چیست ، لیزر دایود چگونه موهای زائد را برطرف میکند ، سیستم لیزر دایود چیست ، تعداد جلسات درمانی لیزر دایود چقدر است ، شناخت انواع لیزر دایود درمان موهای زائد :

سیستم لیزر دایود بر خلاف الکساندرایت که از گروه لیزرهای جامد میباشد از گروه لیزرهای نیمه هادی بوده و عملکردی در طول موج ۸۰۰ یا ۸۱۰ نانومتر را دارد. این لیزر عموما با طول موج استاندارد ۸۰۸ نانومتری مورد استفاده قرار میگیرد ، این طول موج بلند موجبات نفوذ عمیق تر به پوست را فراهم می کند و نقطه اثر آن نواحی عمیق تر فولیکول است. عملکرد لیزر دایود بر روی موی ضخیم و تیره مناسب است. لیزر دایود ریشه موهای زائد را مورد هدف قرار می دهد بنابراین انتخاب مناسبی برای بخش پشت بدن و بیکینی است.

لیزرهای دایود رفع موهای زائد عموما به صورت مولتی پالسی می باشند و جذب این طول موج در ملانین کمتر از لیزرهای الکساندریت و یاقوت و بیشتر از IPL و NDYAG می باشد، از آنجا که لیزرهای دایود می توانند در عمق بیشتری از درم نفوذ کنند همیشه ریسک سوختگی یا تغییر رنگ پوست توسط این قبیل لیزرها وجود داشته و رعایت اصول ایمنی و تنظیمات دقیق دستگاه دایود را می طلبد ، لیزرهای دایود با گسیل نمودن نور هدایت شده خود به سوی هدف یا Cible مو که همان محل انبار شدن ملانین موجود در ریشه هر مو است ، رنگدانه مورد نظر را بمباران و نهایتاً متلاشی می نماید . اثر نور لیزر دایود Diode بر روی ملانین یا رنگدانه مو بر اساس مکانیسم گرم نمودن آن تا حد تخریب مو بوده که این مکانیسم به نام فوتوترمولیز نیز خوانده می شود  .

مزایای لیزر دایود چیست

لیزر دایود موهای زائد چگونه عمل می‌کند؟

لیزر دایود، انرژی نور قرمز مطلق که قابل جذب توسط ملانین مو می‌باشد را منتشر می‌کند. این نور، در ریشه موی زائد به گرما تبدیل شده و باعث حذف سلول‌های مسئول رشد مو می‌شود. نور قرمز مطلق، موثرترین نور برای از بین بردن سلول‌های مو است و این امر، لیزر دایود را به درمان موثر در رفع موهای زائد تبدیل می‌کند.

مزایای لیزر دایود چیست ؟

سرعت بالای درمان : در هر انتشار پرتو نور دستگاه لیزر دایود موهای زائد، صدها موی زائد مورد هدف قرار می‌گیرند. از بین بردن فولیکول موهای زائد صورت تنها ۱۰ دقیق زمان می‌برد و این زمان برای مناطق بزرگتر به زحمت به نیم ساعت می‌رسد که مشخصاً روش سریع‌تر رفع موهای زائد می‌باشد.
تعداد جلسات کمتر درمان : از آنجایی‌که دستگاه لیزر دایود رفع موهای زائد، هر بار تعداد زیادی از فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهد، تعداد جلسات مورد نیاز برای تکمیل درمان تا حدود زیادی کاهش می‌یابد. تعداد جلسات لازم، به رنگ موی زائد و رنگ پوست ناحیه مورد نظر بستگی دارد.
درمان بدون درد : لیرز دیود موهای زائد یک روش نسبتا بدون درد یا کم درد بوده و فقط در برخی افراد، در صورت تمرکز زیاد نور لیزر دیود روی نواحی با حساسیت بالا، ممکن است کمی حس سوزش حس شود.
رفع دائم موهای زائد : لیرز دایود موهای زائد یک روش نسبتا دائمی برای رفع موهای زائد صورت و بدن و ناحیه تناسلی می‌باشد.
موثر برای انواع پوست هم در آقایان و هم در بانوان : لیزر دایود موهای زائد قابل استفاده برای همه انواع پوست‌ خصوصا تیره می‌باشد، همچنین قابل استفاده هم برای آقایان و بانوان می‌باشد.

چند جلسه درمان با لیزر دایود مورد نیاز است؟

اغلب افراد به متوسط ۶-۱۰ جلسه برای رفع بخش اصلی موهای خود نیاز دارند. این درمان با هدفگیری موها در مرحله رشد فعالشان عمل می‌کند و چون مو در مراحل مختلف سیکل رشد خود، رویش کرده‌اند، برای از بین بردن تمام فولیکول‌های ناحیه مورد نظر، چند جلسه مورد نیاز خواهد بود. نتیجه درمان، به منطقه تحت درمان، جنسیت، سن و سطح هورمون بستگی دارد.

قبل از درمان چه کنیم ؟

موهای زائد ناحیه تحت درمان باید روز قبل از درمان تراشیده شود .
تا ۴ هفته قبل از لیزر موهای زائد، از برنزه کردن (چه به‌صورت طبیعی، چه با تخت مخصوص، …) اجتناب شود.
تا ۴ هفته قبل از لیزر موهای زائد، از کندن موهای زائد ناحیه مد نظر با استفاده از موچین، موم، موبر و یا انجام الکترولیز اجتناب شود، ولی اصلاح با تیغ مجاز است.
تا ۶ ماه قبل از لیزر موهای زائد از مصرف آکوتان (برای درمان آکنه) اجتناب شود.
قبل از قرار لیزرتان، از آرایش، لوسیون، روغن بدن یا عطر استفاده نشود و جواهرات آویزان نشود.
اگر سابقه ابتلا به ویروس تبخال یا آفت را دارید، جهت پیشگیری از بیرون ریختن بیشتر علائم آن، یک روز قبل از جلسه لیزر موهای زائد، درمان دارویی مناسب را انجام دهید.
لطفاً قبل از لیزر پزشک معالج خود را از مصرف هر گونه دارویی که در حال حاضر مصرف می‌کنید یا تا ۴ هفته قبل از جلسه درمان خود مصرف کرده‎اید، آگاه نمایید. برخی داروهای خاص ممکن است پوست شما را هم نسبت به نور خورشید و هم نسبت به نور لیزر حساس‌تر نماید. جهت ایمنی بیشتر، پزشک معالجتان باید از هرگونه داروی مصرفی شما آگاه باشد.

بعد از درمان لیزر چه کنیم ؟

بروز قرمزی و ورم اطراف ناحیه تحت درمان، امری طبیعی است و حالتی شبیه آفتاب سوختگی ایجاد می‌کند که باید چند ساعت یا چند روز بعد از درمان بر طرف شود.
گذاشتن یخ و کمپرس آب سرد به کاهش مشکل کمک می‌کند.
تا حداقل ۶ ساعت و قبل از اینکه قرمزی آن فروکش نماید، از ورزش اجتناب نمایید.
تا حداقل ۱۲ ساعت و قبل از اینکه قرمزی آن فروکش نماید، از سونا، جکوزی و دوش آب گرم اجتناب شود.
اگر ناحیه تحت درمان قرمز نشد، دوش آب گرم مجاز است. اگر هنگام دوش گرفتن، اثراتی از قرمزی ظاهر شد، فوراً دوش گرفتن را متوقف نمایید و روی ناحیه یخ قرار دهید.
تا ۷ روز بعد از درمان، از هیچ مواد تحریک‌کننده‌ای مثل گلکولیک اسید، رتینوئید و غیره استفاده ننمایید.
در کل دوره درمان و تا ۱ ماه پس از درمان نهایی، از برنزه کردن طبیعی و یا سولاریوم استفاده ننمایید.
بین جلسات درمان از آرایش، لوسیون، روغن بدن یا عطر استفاده نکنید، در صورت نیاز، تنها راه مورد قبول اصلاح موهای زائد، اصلاح با تیغ است.
در طول روز از کرم ضد آفتاب با SPF 30 برای محافظت در برابر نور UVA/UVB و حاوی بلاک کننده فیزیکی مانند اکسید روی و اکسید تیتانیوم استفاده نمایید. اگر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید، از کرم ضد آفتاب با SPF 50 استفاده نمایید.
ممکن است ۱ تا ۳ هفته زمان ببرد، تا موهای مرده از داخل فولیکول خود بیرون بیافتد. بهتر است یک هفته بعد از درمان خود، ۲ تا ۳ بار ناحیه تحت درمان را به آرامی لایه برداری کنید. بعد از لایه برداری، به منظور کمک به ترمیم پوست، آن را مرطوب نمایید.

عوارض جانبی لیزرهای دایود چیست ؟

به علت شدت بالای نور مورد استفاده، همه افراد حاضر در اتاق درمان، جهت پیشگیری از آسیب به چشم، باید از عینک ایمنی استفاده نمایند. بلافاصله بعد از درمان، اثرات سرخی و سوختگی جزئی در ناحیه تحت درمان ممکن است ظاهر شود و به ندرت ممکن است تاول‌های کوچک از  قرار گرفتن در معرض نور زیاد آفتاب ممکن است ظاهر شود.

تیره یا روشن شدن موقت پوست ناحیه تحت درمان ممکن است اتفاق بیافتد. اگر دستورالعمل‌های بعد از لیزر موهای زائد به دقت دنبال نشود، تغییر رنگ پوست دائمی خواهد بود. در برخی افراد هیچ نوع عوارضی مشاهده نمی‌شود و واکنش‌های پوستی عنوان شده، معمولاً در عرض جند ساعت یا چند روز برطرف می‌شوند. هنگام جلسه مشاوره، جهت پیشگیری از بروز عواض احتمالی، پزشک معالجتان، اطلاعات لازم درباره عوارض احتمالی و مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد را در اختیار شما قرار خواهد داد.

از مهمترین عوارض احتمالی لیزر موهای زائد میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

خارش:  یکی از دلایلی که خارش در سطح پوست بعد از لیزر درمانی با دایود ها ایجاد می شود، از بین بردن سطحی از فولیکول های مو است که با خالی شدن جای آن ایجاد خارش افزایش می یابد. توصیه می شود که در صورت بروز این عارضه، هرگز با دست محل را خارش ندهید زیرا امکان ایجاد لکه های پوستی وجود دارد .
التهاب پوستی : برخی از پوست های حساس در هنگام استفاده از دستگاه لیزر دایود ممکن است از چند ساعت تا چند روز دچار التهاب پوستی شوند که این التهاب بعد از مدتی از بین خواهد رفت .
تغییر در رنگدانه ها:  مشاهده شده است که در برخی از افراد بعد از جلسات لیزر درمانی با لیزر دایود ، رنگدانه های پوستی تغییر پیدا کرده و ایجاد لکه خواهند کرد بسته به پوست و واکنش بدن فرد ممکن است این لکه ها دائمی یا موقت باشند .
تعداد در صد کمی از افراد دچار عوارض لیزر دایود می شوند و اما این درصد افراد که از ۵ درصد تجاوز نمی کنند می بایست قبل از انجام عمل لیزر درمانی برای رفع مو های زائد بدن سوابق بیماری های قبلی و واکنش های بدن خود را برای پزشک متخصص پوست و مو تشریح نمایند. زیرا ممکن است از دید پزشک این افراد نتوانند تحت درمان برای لیزر مو های زائد قرار بگیرند و لذا می بایست از قبل عوارض لیزر دایود را به آن ها گوشزد نمود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *